Освітня програма 2023-2024 н.р.

 

 

СХВАЛЕНО         

Педагогічною радою

протокол №

від  ________.2023 року

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказом директора

від  __      2023  року №___

____________ А.В. Присакар

 

 

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

філії  Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею

на 2023-2024 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Освітня програма

для 2 класу початкової освіти  філії Фороснянської гімназії Ванчиківецького  ліцею 

 

Загальні положення  освітньої програми школи

І ступеня  для 2 класу

Освітня програма  для 2 класу філії Фороснянська гімназія  (початкова освіта) розроблена згідно з Законом України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової  освіти», та «Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти від 24.08.2019 №688 на основі Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я. (наказ МОН України від 08.10.2019 №1272 для 1-2 класів) .

Освітня програма початкової освіти філії Фороснянська гімназія    (далі - Освітня програма) окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів, спланованих і організованих для досягнення учнями визначених  результатів навчання.

Освітня програма визначає:

деталізований опис компетентностей учнів;

вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою;

загальний обсяг навчального навантаження на відповідному рівні (циклі) загальної середньої освіти (в годинах), його розподіл між галузями знань та навчальними предметами за роками навчання, послідовність їх вивчення;

форми організації освітнього процесу;

деталізований опис інструментарію формувального (поточного) оцінювання;

перелік і пропонований зміст освітніх галузей;

логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах;

 очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальної програми під керівництвом Савченко О.Я. з урахуванням вимог до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти згідно з Державним стандартом початкової освіти.

Освітню програму побудовано із врахуванням таких принципів:

-        дитиноцентрованості і природовідповідності;

-        узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;

-        науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;

-        наступності і перспективності навчання;

-        взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;

-  логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;

- можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;

- творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;

- адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Зміст програми має потенціал для формування у здобувачів таких ключових компетентностей:

1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;

3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;

6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає  опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;

9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;

10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають  ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації Освітньої програми рекомендується використовувати внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів початкової освіти та переносу умінь у нові ситуації.

Вимоги до дітей, які розпочинають навчання у початковій школі.

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»), враховуючи досягнення попереднього етапу їхнього розвитку.

Період життя дитини від п’яти до шести (семи) років (старший дошкільний вік) визначається цілісною зміною її особистості, готовністю до нової соціальної ситуації розвитку. Пріоритетом цього процесу є формування і розвиток базових особистісних якостей дітей: спостережливості, допитливості, довільності поведінки, міжособистісної позитивної комунікації, відповідальності, діяльнісного і різнобічного освоєння навколишньої дійсності та ін. Потенційно це виявляється у певному рівні готовності дитини до систематичного навчання – фізичної, соціальної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, творчої.

Зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства, початкова школа забезпечує подальше становлення особистості дитини, її фізичний, інтелектуальний, соціальний розвиток; формує здатність до творчого самовираження, критичного мислення, виховує ціннісне ставлення до держави, рідного краю, української культури, пошанування своєї гідності та інших людей, збереження здоров’я.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти за інших умов.

Загальний обсяг навчального навантаження на відповідному рівні (циклі) загальної середньої освіти (в годинах), його розподіл між галузями знань та навчальними предметами за роками навчання, послідовність їх вивчення визначено у навчальному плані філії Фороснянська гімназія. Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 2 класу – 875 годин/навчальний рік.

Відповідно до української мови навчання у філії Фороснянська гімназія   використовується типовий навчальний план початкової освіти для закладів загальної середньої освіти з української мовою навчання (додаток 1).

ОП зорієнтований на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.

На основі ОП філія Фороснянська гімназія  складає на кожен навчальний рік  навчальний план з конкретизацією варіативного складника, враховуючи особливості регіону та індивідуальні освітні потреби учнів. Повноцінність початкової освіти забезпечується реалізацією як інваріантного, так і варіативного складників, які в обов'язковому порядку фінансуються з відповідних бюджетів.

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 2 класі – 40 хвилин відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008–01).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21лютого 2018 року № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, інтерактивні форми і методи навчання – дослідницькі, інформаційні, проекти, сюжетно-рольові ігри, інсценізації, моделювання, ситуативні вправи, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Програми інваріантного складника Типового навчального плану є обов’язковими для використання у філії  Фороснянська гімназія .

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. За цих умов контрольно-оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів поступу кожного здобувача у навчанні, а визначення особистих результатів здобувачів не передбачає порівняння із досягненнями інших і не підлягає статистичному обліку з боку адміністративних органів.

Упродовж навчання в початковій школі здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, саморефлексії і самооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції.

Навчальні досягнення здобувачів у 2 класі підлягають вербальному, формувальному оцінюванню.

Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях (Наказ МОН України №813 від 13.07.2021 Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти»).

Перелік і пропонований зміст освітніх галузей. Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

Мовна - літературна

Іншомовна

Математична

Природнича

Технологічна

Інформативна

Соціальна і здоров’язбережувальна

Громадянська та історична

Мистецька

Фізкультурна

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах, перелік яких наведено в додатку 1.

У початковому курсі мовна-літературної освіти виділено такі змістовні лінії: «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища». Змістові лінії реалізуються через такі інтегровані курси і навчальні предмети:

2 клас –навчальні предмети «Українська мова», «Читання».

Освітня галузь «Іншомовна» реалізується через окремі предмети –

у 2 класі «Іноземна мова» (англійська)

Освітня галузь "Математична" реалізується через окремий предмет, відповідно, - "Математика". Реалізація мети і завдань початкового курсу математики здійснюється за такими змістовими лініями: «Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», «Математичні задачі і дослідження».

Освітні галузі «Природнича», «Соціальна і здоров’я збережувальна», «Громадянська та історична». Зазначені освітні галузі в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» за різними видами інтеграції (тематична, процесуальна, міжгалузева; в межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під час тематичних днів, в процесі проектної діяльності) за активного використання міжпредметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів. Для розв'язання учнями практичних завдань у життєвих ситуаціях залучаються навчальні результати з інших освітніх галузей.

Освітня галузь «Інформатична» реалізується через окремий предмет, відповідно, - «Інформатика» з 2 класу. 

Зміст технологічної освітньої галузі реалізується через навчальний предмет «Дизайн і технології». Реалізація мети і завдань навчального предмета здійснюється за такими змістовими лініями: «Інформаційно-комунікаційне середовище», «Середовище проектування», «Середовище техніки і технологій», «Середовище соціалізації».

Освітня галузь «Фізкультурна» реалізується окремим предметом «Фізична культура», мета і завдання якого реалізуються за такими змістовими лініями: «Рухова діяльність», «Ігрова та змагальна діяльність».

    З метою сприяння естетичному вихованню і фізичному розвитку дітей, надання  їм початкової хореографічної підготовки  виявлення нахилів і задоволення потреб дітей в рухові активності, розвинення  почуття ритму, танцювальної виразності, координації рухів, виховання художнього смаку та уміння повноцінного сприймання мистецтва танцю використовується частина навчального навантаження з фізичної культури  для 2 класу

(1 година та тиждень) на вивчення хореографії та ритміки.

Мистецька освітня галузь реалізується через предмети вивчення за окремими видами мистецтва: музичне мистецтво, образотворче мистецтво за умови реалізації упродовж циклу навчання всіх очікуваних результатів галузі.

Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Освітня програма початкової освіти філії Фороснянська гімназія  передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Очікуванні результати навчання здобувачів освіти подано за змістовними лініями з урахуванням вимог до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти

 

Для учня 2 інклюзивного класу Мар’янчука Максима   навчання проводити за Типовою освітньою програмою закладу (модифікована). Розподіл корекційно-розвиткових занять  для учня 2 інклюзивного класу   філії  Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею з особливими освітніми потребами поданий у таблиці (Додаток 2).

 

 

 

 

 

Додаток №1

до освітньої програми

для 1-2-х класів початкової освіти

                                               Навчальний план

філії Фороснянська  гімназія  Ванчиківецького ліцею

для 2 класу на 2023-2024 н.р.

(На основі  навчального плану початкової школи з українською мовою навчання Типової освітньої програми для ЗЗСО, розробленої О.Я. Савченко (НУШ))

 

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень/рік

у класах

 

 

1

2

Мовно-літературна

Іншомовна

Українська мова

 

 

7+1/245

Англійська мова

 

3/105

 

 

-

Математика

Математика

 

4/140

Я досліджую світ

 

Я досліджую світ (природнича,

громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна галузі)

 

3/105

Технологічна

Трудове навчання

 

1/35

Інформатична

Інформатика

 

1/35

Мистецька

Музичне мистецтво

 

1/35

Образотворче мистецтво

 

1/35

Фізкультурна

Фізична культура

 

2/70

 

Хореографія і ритміка

 

1/35

Усього

 

 

22+3/875

Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять:

 

 

Українська мова

 

1

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня

 

22/770

Сумарна кількість навчальних годин інваріантної та варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)

 

22+3 /875

 

* Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження учнів.

** додаткова година варіативної складової відведена на вивчення  української  мови

Завідуюча філії                                                                           І.Г. Разлога

 

Додаток 2

 до освітньої програми

для 1-2-х класів початкової освіти

                                               Навчальний план

З УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ

філії Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею на

 2023-2024 н.р.для дітей з особливими освітніми потребами учня 2 інклюзивного класу  класу Мар’янчука Максима Миколайовича (модифікована програма)

 

 

Освітні галузі

Навчальні предмети

               2 клас

 

 

 

 

 

Мовно-літературна

Іншомовна

Українська мова та літературне читання

 

7

 

Англійська мова

2

 

Математика

Математика

4

 

Я досліджую світ

 

Я досліджую світ (природнича,

громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна галузі)

3

 

Технологічна

Трудове навчання

1

 

Інформатична

Інформатика

1

 

Мистецька

Музичне мистецтво

1

 

Образотворче мистецтво

1

 

Фізкультурна

Фізична культура

2

 

 

Хореографія і ритміка

1

 

Усього

 

21+3

 

Корекційно –розвиткова робота

 

 

 

Корекція розвитку

2

 

Розвиток мовлення

2

 

Лікувальна фізкультура

1

 

СПО

 

1

 

 

 

1

 

Додатковий час на індивідуальні заняття та консультації (асистент вчителя)

 

Гранично допустиме навчальне навантаження

22

 

 

Завідуюча філії                    І.Г. Разлога

Освітня програма

для 3-4 класів початкової освіти

 філії  Фороснянська гімназія  Ванчиківецького ліцею

Загальні положення  освітньої програми
школи
І ступеня для 3-4-х класів

Освітня програма  для 3-4 класів Фороснянської гімназії  (початкова освіта) розроблена згідно з Законом України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової  освіти», та «Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти від 24.08.2019 №688 на основі Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я. (наказ МОН України  від 09.10.2019 №1273)

 Освітня програма початкової освіти Фороснянської гімназії (далі - Освітня програма) окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти (далі – Державний стандарт).

Освітня програма визначає:

загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення які натепер подані в рамках навчальних планів

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін. Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 3-4-х класів Фороснянської гімназії складає 1820 годин/навчальний рік: для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік, для 4-х класів – 910 годин/навчальний рік. Відповідно до мови навчання у філії  Фороснянська гімназія використовується ОП  для  шкіл українською мовою навчання з вивченням рідної мови у філії Фороснянська гімназія   використовується типовий навчальний план початкової освіти для закладів загальної середньої освіти з української мовою навчання.

ОП дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Освітня програма початкової школи передбачає реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і форм власності, та варіативну складову.

.

На основі навчальних планів філія Фороснянська гімназія  складає на кожен навчальний рік навчальний план з конкретизацією варіативної складової, враховуючи особливості регіону та індивідуальні освітні потреби учнів. Повноцінність початкової освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов'язковому порядку фінансуються з відповідних бюджетів.

Освітня галузь "Мови і літератури" з урахуванням вікових особливостей учнів у навчальних планах реалізується через окремі предмети "Українська мова" і "Літературне читання",  "Іноземна мова".

Освітні галузі "Математика", "Природознавство" реалізуються через однойменні окремі предмети, відповідно, - "Математика", "Природознавство".

Освітня галузь "Суспільствознавство" реалізується предметом "Я у світі".

Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" реалізується окремими предметами "Основи здоров'я" та "Фізична культура".

Освітня галузь "Технології" реалізується через окремі предмети "Трудове навчання" та "Інформатика".

Освітня галузь "Мистецтво" реалізується окремими предметами "Образотворче мистецтво" і "Музичне мистецтво".

У початковій школі здійснюватиметься поділ класів на групи при вивченні окремих предметів: іноземної мови (англійської) та інформатики - відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за № 229/6517).

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 3-4-х класах – 40 хвилин відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008–01.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів "Фізична культура" та "Основи здоров'я", а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів. Змістове наповнення предмета «Фізична культура» формується з варіативних модулів відповідно до статево-вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, кадрового забезпечення, регіональних та народних традицій.

Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту" – не більше 30 учнів в класі;

ОП зорієнтований на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти. Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»).

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти за інших умов.

Перелік освітніх галузей. Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

Мови і літератури

Суспільствознавство

Мистецтво

Математика

Природознавство

Технології

Здоров’я і фізична культура

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.

    З метою сприяння естетичному вихованню і фізичному розвитку дітей, надання  їм початкової хореографічної підготовки  виявлення нахилів і задоволення потреб дітей в рухові активності, розвинення  почуття ритму, танцювальної виразності, координації рухів, виховання художнього смаку та уміння повноцінного сприймання мистецтва танцю використовується частина навчального навантаження з фізичної культури  у 3 - 4 класах

 

(1 година та тиждень) на вивчення хореографії та ритміки.

Мистецька освітня галузь реалізується через предмети вивчення за окремими видами мистецтва: музичне мистецтво, образотворче мистецтво за умови реалізації упродовж циклу навчання всіх очікуваних результатів галузі.

Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

Варіативну складову розподілено таким чином:

     Згідно заяв  батьків для вивчення рідної мови ( румунську мову) у 3-4 класах виділено 1 година на тиждень.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Освітня програма початкової освіти Фороснянської гімназії   передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Очікуванні результати навчання здобувачів освіти подано за змістовними лініями з урахуванням вимог до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти

Рекомендовані форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти. Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

кадрове забезпечення освітньої діяльності;

навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

якість проведення навчальних занять;

моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища Фороснянської гімназії ;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Освітня програма початкової освіти Фороснянської гімназії передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом (Додаток 3).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №3

до освітньої програми

для 3-4 класів початкової освіти

                                               Навчальний план

філії Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею

 для 3-4  класів на 2023-2024 н.р.

(На основі  навчального плану початкової школи з українською мовою навчання Типової освітньої програми для ЗЗСО, розробленої О.Я. Савченко)

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень/рік

у класах

 

 

3

4

Мовно-літературна

Іншомовна

Українська мова

 

7/245

7/245

Англійська мова

2/70

2/70

Румунська мова

1/35

1/35

Математика

Математика

5/175

5/75

Я досліджую світ

 

Я досліджую світ (природнича,

громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна галузі)

3/105

3/105

Технологічна

Трудове навчання

1/35

1/35

Інформатична

Інформатика

1/35

1/35

Мистецька

Музичне мистецтво

1/35

1/35

Образотворче мистецтво

1/35

1/35

Фізкультурна

Фізична культура

2/70

2/70

 

Хореографія і ритміка

1/35

1/35

Усього

 

25

25

Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять:

 

 

 

Румунська  мова

1/35

1/35

 Загальнорічна кількість навчальних годин

26

26

 Гранично допустиме тижневе / річне навчальне навантаження на учня 

23/805

23/805

 

• Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження учнів.

** додаткова година варіативної складової відведена на вивчення  румунської мови  

Завідуюча філії                                                 І.Г. Разлога

 

 

 

                                            ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

базової середньої ланки освіти

5 клас  (адаптаційний цикл)

філії  Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею

на 2023-2024 навчальний рік

1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Освітня програма філії  Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею Ванчиковецької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області базової середньої ланки освіти для 5 класу (адаптаційний цикл) розроблена відповідно до ст. 33 Закону України «Про освіту», ст. 11 Закону України «Про повну загальну середню освіту», на основі Державного стандарту базової середньої освіти (далі – Державний стандарт), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898 та Типової освітньої програми для 5 класу загальної середньої освіти, затвердженої наказом МОН № 235 від 19.02.2021 року.

Мета і завдання освітньої програми ґрунтуються на визначеній Законом України «Про освіту» меті повної загальної середньої освіти, що передбачає всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї  мети забезпечується через формування ключових компетентностей, необхідних кожній людині для успішної життєдіяльності.

Під час розроблення освітньої програми враховано гарантовані державою права щодо академічної, організаційної і кадрової автономії закладу, а також права педагогічних працівників на академічну свободу

Освітня програма визначає:

·        вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою базової середньої освіти;

·        загальний обсяг навчального навантаження на адаптаційному циклі та циклі базового предметного навчання (в годинах), його розподіл між освітніми галузями.

Освітня програма включає:

·        типовий навчальний план;

·        перелік вибраних модельних навчальних програм;

·        форми організації освітнього процесу;

·        опис інструментарію оцінювання.

Під час розроблення освітньої програми враховано гарантовані державою права щодо академічної, організаційної, фінансової і кадрової автономії закладів освіти, а також права педагогічних працівників на академічну свободу.

Відповідно до Закону України «Про освіту» метою загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї мети забезпечується через формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.

Освітня програма філії  Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею Ванчиковецької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області розроблена на основі Типової освітньої програми, відповідно до частини третьої статті 11 Закону України «Про повну загальну середню освіту».

Освітня програма філії  Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею Ванчиковецької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області:

·        відповідає структурі Типової освітньої програми та визначеним нею вимогам до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою закладу освіти;

·        визначає (в обсязі не меншому ніж встановлено Типовою освітньою програмою) загальний обсяг навчального навантаження на адаптаційному циклі та циклі базового предметного навчання (в годинах), його розподіл між освітніми галузями;

·        містить навчальний план, що ґрунтується типових навчальних планів Типової освітньої програми;

·        містить перелік вибраних модельних навчальних програм, що затвердженні педагогічною радою та використовуються закладом в освітньому процесі, та/або навчальних програм, затверджених педагогічною радою;

·        опис форм організації освітнього процесу та інструментарію оцінювання.

      Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5 класу (адаптаційний цикл базової середньої освіти) сформовано для  5 класу з навчанням українською мовою та вивченням рідної мови. Розподіл навчального навантаження здійснено за освітніми галузями враховуючи рекомендовану, мінімальну та максимальну кількість навчальних годин за освітніми галузями. (Додаток 1 )

     Навчальний плани містить:

·        перелік предметів для реалізації кожної освітньої галузі, а також перелік міжгалузевих інтегрованих курсів;

·        розподіл навчального навантаження між навчальними предметами , обов’язковими для вивчення;

·        додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять.

         Модельні навчальні програми визначають орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета, інтегрованого курсу та види навчальної діяльності учнів, рекомендований для використання в освітньому процесі в порядку, визначеному законодавством.

Робочий навчальний план включає інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову, в якій передбачено додаткові години на вивчення навчальних предметів інваріантної складової, введення спецкурсів, курсів за вибором та факультативів.

       Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб. Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується з урахуванням необхідних для цього ресурсів та  інших суб’єктів освітньої діяльності, зокрема тих, що забезпечують здобуття освіти за мережевою формою здобуття освіти. Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується на підставі індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану, що розроблені педагогічними працівниками у взаємодії з батьками учнів, схвалена педагогічною радою, затверджена та підписана директором . З метою належної організації освітнього процесу у філії  Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею Ванчиковецької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області продовжує працювати  інклюзивний клас.

        Для учня 5 інклюзивного класу Шитрюка Андрія  навчання проводити за Типовою освітньою програмою закладу (модифікована). Розподіл корекційно-розвиткових занять  для учня 5 інклюзивного класу   філії  Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею з особливими освітніми потребами поданий у таблиці (Додаток 2).

        Оцінюванню підлягають результати навчання з навчальних предметів, інтегрованих курсів обов’язкового освітнього компонента типового навчального плану. Оцінювання результатів навчання учнів є зорієнтованим на ключові компетентності і наскрізні вміння та вимоги до обов’язкових результатів навчання у відповідній освітній галузі, визначені Державним стандартом.   Встановлення відповідності між вимогами до результатів навчання учнів, визначеними Державним стандартом, та показниками їх вимірювання здійснюється відповідно до системи та загальних критеріїв оцінювання результатів навчання учнів, визначених Міністерством освіти і науки України. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є: поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання. Річне оцінювання здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку. Поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснюється відповідно до вимог модельних навчальних програм із застосування таких основних форм та способів:

·        усної (зокрема шляхом індивідуального, групового та фронтального опитування);

·        письмової, у тому числі графічної ( зокрема шляхом виконання діагностичних, самостійних та контрольних робіт, тестування, організації роботи з текстами, діаграмами, таблицями, графіками, схемами, контурними картами тощо) ;

·        цифрової (зокрема шляхом тестування в електронному форматі);

·        практичної (зокрема шляхом організації виконання різних видів експериментальних досліджень та навчальних проєктів, виготовлення виробів, роботи з біологічними об'єктами, хімічними речовинами тощо).

Вчитель виступає учасником та модератором освітнього процесу. Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись упродовж навчального року у змісті окремих предметів за умови виконання вимог Державного стандарту.

Під час організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання або за змішаною формою,  педагоги самостійно обирають електронні освітні ресурси, ураховуючи їх дидактичну доцільність, фактологічну коректність змісту, відповідність навчальній програмі:

-                     навчальні заняття, консультації з використанням електронних освітніх платформ (Google Classroom, Google meet, Zoom);

-                     електронні освітні ресурси, яким надано гриф МОН;

-                     електронні освітні ресурси, створені педагогічними працівниками закладу;

-                     онлайн сервіси та інструменти («Всеукраїнська школа онлайн», тестування на платформах «На  урок», «Всеосвіта» тощо);

-                     віртуальні екскурсії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 1

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

філії Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею   на 2023-2024 н.р.

 ДЛЯ 5 КЛАСУ НУШ

Назва освітньої

галузі

Навчальні

 предмети

Кількість годин на тиждень у  класі

 

Мовно-літературна

 

Українська мова

4

Українська література

2

Румунська мова

2

Зарубіжна література

1,5+0,5

Англійська мова

2

Математична

Математика

5

Природнича

Інтегрований курс

«Пізнаємо

природу»

2

Соціальна і

здоров’язбережувальна

Інтегрований курс

«Здоров’я,

безпека та

добробут»

1

Громадянська та історична

Вступ до історії України та громадянської освіти

1+0,5

Інформатична

Інформатика

1,5

Технологічна

Технології

2

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

Музичне мистецтво

1

Фізкультурна

Фізична культура

3

Усього

27

Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, вибіркових освітніх компонентів, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

 

2

 

 

 

 

Основи християнської етики

1

 

 

Загальнорічна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)

 

28+3

Гранично допустиме навчальне  навантаження на  учня

 

28

 

Завідуюча філії                                                 І.Г. Разлога

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Навчальний план

З УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ

у філії Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею на

 2023-2024 н.р.для дітей з особливими освітніми потребами учня 5 класу

Шитрюка Андрія Вікторовича

(модифікована програма)

 

Назва освітньої

галузі

Навчальні

 предмети

 

Кількість годин на тиждень у  класі

 

 

Мовно-літературна

 

Українська мова

4

Українська література

2

Румунська мова

2

Зарубіжна  література

1,5+0,5

Англійська мова

2

Математична

Математика

5

Природнича

Cоціальна і здоров’язбережувальна

Громадянська й історична

Технологічна

Інформатична

 

Інтегрований курс

«Пізнаємо

природу»

2

Соціальна і

здоров’язбережувальна

Інтегрований курс

«Здоров’я,

безпека та

добробут»

1

Громадянська та історична

Вступ до історії України та громадянської освіти

1+0,5

Інформатична

Інформатика

1,5

Технологічна

Технології

2

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

Музичне мистецтво

1

Фізкультурна

Фізична культура

3

Усього

27

Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, вибіркових освітніх компонентів, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

 

2

 

 

 

 

Основи християнської етики

1

 

 

Усього

28+3

Кореційно- розвиткова робота

 

Корекція розвитку

2

Розвиток мовлення

1

Лікувальна фізкультура

1

СПО

1

Гранично допустиме навчальне  навантаження на  учня

 

28+3

 

Завідуюча філії                    І.Г. Разлога

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ШКОЛИ ІІ СТУПЕНЯ

ФОРОСНЯНСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ  (7-9 класи)

З УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ З ВИВЧЕННЯМ РУМУНСЬКОЇ МОВИ

(згідно з наказом МОН України від 20.04.2018 № 405 (таблиця 12)

НА 2023/2024 н.р.

Освітня програма для учнів 7-9 класів  базової середньої ланки освіти

Освітня програма ІІ ступеня (базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти»., наказу МОН України від 20.04.2018 №405.

Освітня програма базової середньої освіти (далі – Освітня програма) окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт).

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 7-9-х класів закладів загальної середньої освіти на навчальний рік складає:

для 7-х класів – 1172,5 годин/навчальний рік,

для 8 класу – 1207,5 годин/навчальний рік,

для 9-х класів – 1260 годин/навчальний рік.

Навчальні плани основної школи передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і форм власності, та варіативну складову.(Додаток 1)

Повноцінність базової середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов’язковому порядку фінансуються з бюджету.

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів «Фізична культура» та «Основи здоров’я», а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів.

Змістове наповнення предмета «Фізична культура» заклад освіти формує самостійно з варіативних модулів відповідно до статево-вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, кадрового забезпечення, регіональних та народних традицій. Через варіативні модулі можуть реалізовуватись не лише окремі види спорту, а й ритміка, хореографія, пластика, фітнес тощо.

Впровадження курсів за вибором є однією з найбільш ефективних форм ідеї реалізації  освіти школярів:

   З метою сприяння розвитку пізнавальних інтересу до вивчення державної мови та свідомого опанування навчального  матеріалу за рахунок варіативної додані години на підсилення вивчення предметів інваріантної складової, а саме: української мови у 7 класі - 0,5 годин на тиждень;  історії України  8 кл  - 0,5 годин на тиждень.

      З метою формування у дітей високоморальних якостей, патріотичної та громадянської свідомості, ціннісних орієнтирів, які ведуть людину шляхом пізнання Істини, Добра, Краси, введено вивчення спецкурсу «Основи християнської етики» у 8 кл –1 година на тиждень; у  7 кл – 0,5 годин на тиждень

     З метою формування позитивних рис особистості -  ініціативності та творчості, пізнавальної самостійності та інтересу, потреби в самоосвіті, здатності адаптуватися до умов, що змінюються, життєвих і соціально-ціннісних компетентностей учня -  позитивних рис характеру у навчальному році введено курси «Фінансова грамотність» для учнів 7-9 класів по 1 години на тиждень.

    Біологія є однією з провідних наук про природу, яка формує науковий світогляд, культуру, виховує пошану і любов учнів до всього живого.  Курс за вибором «Світ кімнатних рослин»  у 7-му класі  передбачає поєднання знань, переконань та го­товності до безпосередньої діяльності з охорони рослинного світу.

    З метою  підготувати учнів до реаль­ного життя, допомогти їм набути практичних навичок для прийняття рі­шень у нестандартних ситуаціях, збагачувати елементарними, необхідними у повсякденному житті медичними знаннями, а також  розширити  і поглиблити  знання з профільного предмета «Біологія», введено курс за вибором  «Основи медичних знань » у  8 та 9  класів  1 година на тиждень.

   Гранична наповнюваність класів та тривалість уроків встановлюються відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту».

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 6 березня 2002 року за № 229/6517 (зі змінами). Згідно з рішеннями місцевих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування класи можуть ділитися на групи і при меншій наповнюваності від нормативної, а також при вивченні інших предметів за рахунок зекономлених бюджетних асигнувань та залучення додаткових коштів.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Навчальні плани зорієнтовані на роботу основної школи за 5-денним навчальним тижнем.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

 

        Для учнів  7 інклюзивного класу Благи Максима та 9  інклюзивного класу навчання проводити за Типовою освітньою програмою закладу (модифікована). Розподіл корекційно-розвиткових занять  для учня 7 інклюзивного класу  та учениці 9 інклюзивного класу   філії  Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею з особливими освітніми потребами поданий у таблиці (Додаток 2., Додаток 3. )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                

 

 

 

Додаток 1.

                                                   Навчальний план

філії Фороснянська  гімназія  Ванчиківецького ліцею

для 7-9 класів на 2023-2024 н.р.

                          (згідно з наказом МОН України від 20.04.2018 № 405 (таблиця 12)

НА 2023/2024 н.р.

Освітні галузі

Предмети

Класи

7

8

9

Мови і літератури

Українська мова

2,5+0,5

2

2

Українська література

2

2

2

Англійська мова

2

2

2

Румунська мова

2

2

2

Зарубіжна література

2

2

2

Суспільство-знавство

Історія України

1

1,5+0,5

1,5

Всесвітня історія

1

1

1

Основи правознавство

-

-

1

Мистецтво

Музичне мистецтво

1

-

-

Образотворче мистецтво

1

-

-

Мистецтво

-

1

1

Математика

Математика

-

-

-

Алгебра

2

2

2

Геометрія

2

2

2

Природо-знавство

Природознавство

-

-

-

Біологія

2

2

2

Географія

2

2

1,5

Фізика

2

2

3

Хімія

1,5

2

2

Технології

Трудове навчання

1

1

1

Інформатика

1

2

2

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

1

1

Фізична культура

3

3

3

Разом

29+3+0,5

29,5+3+

+0,5

31+3

 

Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття  та консультації

3

3

2

Спецкурс «Основи християнської етики

0,5

1

-

Курс за вибором «Родинні фінанси»

-

-

-

Курс за вибором Фінансово-грамотний споживач»

-

-

-

Курс за вибором «Фінансова культура»

1

-

-

Курс за вибором «Прикладні фінанси»

-

1

-

Курс за вибором «Економіка і фінанси»

-

-

1

Факультатив «Географія рідного краю»

-

-

-

Курс за вибором « Основи медичних знань»

-

1

1

Курс «Світ кімнатних рослин»

1

-

-

Гранично допустиме навчальне навантаження

32

33

33

Всього

32+3

33+3

33+3

         Завідуюча філії                                                              І.Г. Разлога

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Додаток №2

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ОСНОВНОЇ ШКОЛИ

філії Фороснянська гімназія Ванчиківецького ліцею  для дітей з особливими освітніми потребами учня 7 класу  Благи Максима  Андрійовича

З УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ

(модифікована програма)

Освітні галузі

Предмети

 

7 клас

 

Мови і літератури

Українська мова

2,5+0,5

 

Українська література

2

 

Англійська мова

2

 

Румунська мова

2

 

Зарубіжна література

2

 

Суспільство-знавство

Історія України

1

 

Всесвітня історія

1

 

Основи правознавство

-

 

Мистецтво

Музичне мистецтво

1

 

Образотворче мистецтво

1

 

Мистецтво

-

 

Математика

Математика

-

 

Алгебра

2

 

Геометрія

2

 

Природо-знавство

Природознавство

-

 

Біологія

2

 

Географія

2

 

Фізика

2

 

Хімія

1,5

 

Технології

Трудове навчання

1

 

Інформатика

1

 

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

 

Фізична культура

3

 

Разом

29+3+0,5

 

Всього

32,5+3

 

Корекційно -  розвиткова робота

Психомоторний та сенсорний розвиток

2

 

СПО

2

 

Розвиток  мовлення

2

 

Гранично допустиме навчальне навантаження

32

 

 

 

 

 

   Завідуюча філії                 І.Г. Разлога

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Додаток №3

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ОСНОВНОЇ ШКОЛИ

філії  Фороснянська  гімназія для дітей з особливими освітніми потребами учениці 9 класу Рубляк Ванеси Віталіївни  З УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ

(модифікована програма)

Освітні галузі

Предмети

 

9 клас

Мови і літератури

Українська мова

2

Українська література

2

Англійська мова

2

Румунська мова

2

Зарубіжна література

2

Суспільство-знавство

Історія України

1,5

Всесвітня історія

1

Основи правознавство

1

Мистецтво

Музичне мистецтво

-

Образотворче мистецтво

-

Мистецтво

1

Математика

Математика

-

Алгебра

2

Геометрія

2

Природо-знавство

Природознавство

-

Біологія

2

Географія

1,5

Фізика

3

Хімія

2

Технології

Трудове навчання

1

Інформатика

2

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

Фізична культура

3

Разом

31+3

 

Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття  та консультації

2

Всього

31+3

Корекційно -  розвиткова робота

Соціально-побутове орієнтування

2

Психомоторний та сенсорний розвиток

1

Розвиток мовлення

1

Гранично допустиме навчальне навантаження

31

 

         Завідуюча філії                              І.Г. Разлога

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

РЕЖИМ РОБОЧОГО ДНЯ

Школа працює в 5-денному режимі. Заняття проводяться в одну зміну.

Тривалість уроків:

2 клас - 35 хвилин,

3-4 клас   - 40 хвилин,

5-9 класи - 45 хвилин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

АНГЕЛИ ПАМ'ЯТІ